دانشگاه اوسکودار (Uskudar University) را می توان در زمره یکی از جوان ترین دانشگاه های کشور ترکیه عنوان کرد که در سال 2011 تاسیس شد. این دانشگاه در استانبول است و اولین دانشگاه تخصصی در زمینه سلامت و علوم رفتاری در ترکیه می‌باشد. زمینه علمی این دانشگاه به طور تخصصی در زمینه سلامت و علوم رفتاری می باشد و دانشجویان بسیاری که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند می توانند این دانشگاه را انتخاب کرده و برای تحصیل وارد این دانشگاه شوند. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال پذیرش دانشجو می باشد و همچنین در زمینه ژنتیک و علوم ارتباطات به صورت حرفه ای در حال فعالیت می باشد.

در صورتی که شما می خواهید در این دانشگاه تحصیل کنید، بهتر است بدانید که این دانشگاه دارای چهار کالج، 74 باشگاه دانشجویی، 50 آزمایشگاه علمی و یک محوطه آزمایشگاهی با مساحت 3000 متر می باشد که همین عوامل باعث شده است تا این دانشگاه به یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در ترکیه تبدیل شود. در صورتی که سوالی در خصوص تحصیل در ترکیه داشته باشید و می خواهید در این دانشگاه پذیرش بگیرید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این دانشگاه با شما در میان بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

ویدیو معرفی

این دانشگاه که در رده بندی جهانی دارای رتبه 3665 می باشد، به عنوان یک دانشگاه با امکانات بالا شناخته می شود و دانشجویان می توانند از خدمات رفاهی مانند غذای خوب و ارزان قیمت در کنار خوابگاه، کتابخانه و همچنین سالن های ورزشی و اینترنت رایگان استفاده داشته باشند. در صورتی که قصد تحصیل در ترکیه را داشته باشید و می خواهید یک دانشگاه خوب را انتخاب کنید، دانشگاه اوسکودار می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. همچنین این دانشگاه در پروژه اراسموس در حال فعالیت است و شما می توانید از ویژگی های این برنامه تحصیلی استفاده داشته باشید.

دانشگاه اسکودار با توجه به برنامه ای که آن را به فهرست بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۳ متصل میکند عمل کرده و به عنوان بخشی از رشد اقتصادی کشور ترکیه به شمار می آید. این دانشگاه به دلیل مشارکت با چندین دانشگاه اروپایی و به دلیل عضویت در ERASMUS، امکان تغییر دانشگاه به کشورهای اروپایی متمایز از دانشگاه های دیگر است.

 

این دانشگاه شامل چند دانشکده است که به ترتیب:

  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده علوم بهداشتی

رشته های انیمیشن و کارتون، طراحی ارتباطات بصری، رسانه و ارتباطات، روابط عومی، رادیو، تلویزیون و سینما، رسانه های جدید، روزنامه نگاری و همچنین طراحی تبلیغات و ارتباطات مربوط به دانشکده ارتباطات این دانشگاه می شود. اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید، می توان گفت که در دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی این دانشگاه، رشته های روانشناسی به دو زبان ترکی و انگلیسی، فلسفه، علوم سیاسی و روابط بین الملل به دو زبان ترکی و انگلیسی در کنار جامعه شناسی و تاریخ ارائه می شود.

در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه اوسکودار می توانید در رشته های پزشکی قانونی، مهندسی کامپیوتر، زیست شناسی، برق و الکترونیک، صنایع، شیمی، زیست شناسیمولکولی و ژنتیک به دو زبان ترکی و انگلیسی و همچنین مهندسی نرم افزار تحصیل نمایید. در انتها نیز در دانشکده علوم بهداشتی این دانشگاه رژیم درمان و تغذیه، پرورش کودک، کفتار و زبان درمانی، کار درمانی، مامایی، فیزیوتراپی و توانبخشی، پرستاری، سلامت و ایمنی شغلی، شنوایی سنجی، تزریق وریزی، مدیریت بهداشت و خدمات اجتماعی ارائه می شود.

  • پزشکی(ترکی): هر سال 15 هزار دلار
  • دانشکده ارتباطات(ترکی): 3200 دلار
  • دانشکده مهندسی(ترکی و انگلیسی): 3900 دلار
  • دانشکده علوم سلامت(ترکی)(پرستاری، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و…): 3200 دلار

.

شایان ذکر است این موسسه ضمن قرارداد با دانشگاه، امکان اخذ بورسیه و تخفیف شهریه تا میزان 30 درصد را دارد.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص تحصیل در کشور ترکیه می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و سوالات خود را در این زمینه به صورت رایگان پاسخ دهید. امکان سنجی رایگان و همچنین دریافت خدمات بیشتر به صورت غیر حضوری برای دریافت پذیرش تحصیل در ترکیه و همچنین ویزای تحصیلی این کشور ارائه می شود. این موسسه بدون نیاز به مدرک یوس yos و یا اس ای تی sat امکان اخذ پذیرش تحصیلی را برای هر رشته و مقطعی با آفرهای ویژه دارا می باشد.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در ترکیه هستید، بهترین روش برای دریافت پذیرش از این کشور را می توان استفاده از خدمات مربوط به ارائه مشاوره و خدمات مهاجرتی عنوان کرد که توسط موسسه مجاز اعزام دانشجو به ترکیه ارائه شده و در دسترس دانشجویان می باشد. این روش می تواند در کاهش هزینه ها و زمان مورد نیاز برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه مناسب باشد و گزینه ای مناسب برای تمامی دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در ترکیه و دانشگاه اوسکودار را دارند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا داریم؟ در حالت عادی خیر ولی در صورتی که می خواهید در این کشور ساکن شوید و یا می خواهید در این کشور به تحصیل بپردازید، نیازمند دریافت ویزای ترکیه می باشید که این خدمات با هزینه ای مناسب در دسترس شما می باشد.