برای دانشجویانی که می‌خواهند از بورسيه‌های تحصیلی دانشگاههای ترکیه ترکیه بهره‌مند شوند، گزینه‌های مختلفي وجود دارد. از جمله آن مي‌توان به بورسيه‌هاي ارائه شده توسط دولت ترکیه، بورسیه‌های ارائه شده توسط کشورهایي كه متقاضيان از آنجا اقدام مي‌كنند، بورسيه‌های پيشنهادي توسط موسسات و سازمانهای مختلف ملی و بین المللی و در نهايت بورسیه دانشگاه‌هاي كشور تركيه اشاره نمود. فرصتها و مبالغ ارائه شده توسط موسسات اخذ بورسيه تحصیلی متفاوت است. برخی از موسسات يادشده هزینه عزيمت دانشجو را نیز از كشور مبدا به ترکیه پوشش مي‌دهند.

[lwptoc]

تعداد بورسيه‌های ماهانه تحصیلی نیز بسته به میزان تحصیلات دانشجویان بین‌المللی متفاوت است.براي بازديد از بورسيه‌هاي تحصيلي موجود مي‌توانيد به صفحه اينترنتي دانشگاه ذيربط مراجعه و اطلاعات كلي را در بخش جزئيات دريافت نماييد. گفتني است برخي ديگر از بورسيه‌هاي تحصيلي نيز توسط بورسيه‌هاي تحصيلي دولت تركيه و شوراي آموزش عالي (CoHE) اين كشور ارائه مي‌شود.

scholar

 بورسيه تحصیلی شوراي آموزش عالي تركيه (CoHE) برای دانشجویان بین المللی

این بورسيه برای دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کشورهایی در نظر گرفته شده که با شورای آموزش عالی تفاهم‌نامه همكاري منعقد مي‌نمايند. براي آن دسته از دانشجویانی که بدون اخذ گواهي تسلط بر زبان تركي، در يكي از بورسيه‌هاي تحصيلي شوراي آموزش عالی ترکیه پذیرفته شده‌اند، یک دوره يكساله آمادگي زبان درنظر گرفته خواهد شد.برای اطلاع بیشتر در مورد اين بورسیه تحصيلي (YÖK) وبسایت بورسیه تحصیلی در ترکیه به نشانی(https://turkiyeburslari.gov.tr) را مشاهده کنید.

حتما بخوانید:

 بورسيه‌های تحصیلی دولت ترکیه

 بورسيه‌های تحصیلی دولت ترکیه علاوه بر پشتیبانی مالی، اين امكان را براي دانشجویان بین‌المللی فراهم مي‌كنند تا در رشته تحصيلي موردنظر در دانشگاه تحصيل نمايند. اين ويژگي، بورسيه تحصيلي دولت تركيه را با سایر بورسیه‌هاي موجود در جهان متمايز مي‌سازد. دولت تركيه بر آن است تا با ارائه اينگونه بورسيه‌ها اطمينان حاصل نمايد كه دانشجویان در طول زمان حضور در اين كشور از فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و همچنین تحصیلات دانشگاهی بهره‌مند مي‌گردند. این بورسيه تحصیلی همچنین نیازهای دانشجويان اعم از اسکان و بیمه درمانی را در مدت تحصيل پوشش خواهد داد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاههای خصوصی

برای تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه بالاخص دانشگاههای مورد تایید ایران، باید در آزمون ورودی شرکت کنید. دو نوع آزمون را امکان انتخاب دارید. یک آزمون اختصاصی ویژه دانشگاههای ترکیه و همچنین یک آزمون بین المللی.

در صورتی که امکان و علاقه ای به شرکت در این آزمون ندارید، گزینه انتخابی شما دانشگاههای خصوصی خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه مستلزم این است که شهریه های دانشگاه را که گاها بسیار زیاد است پرداخت کنید.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاههای خصوصی ترکیه شهریه ای بین 10 هزار الی 25 هزار دلار در سال را دارند. تعدادی از دانشگاه های خصوصی این امکان را فراهم می آورند که دانشجو پس از چند ترم تحصیل در ترکیه، در برخی دانشگاه های اروپایی مهمان شود و در صورت حفظ معدل مناسب در آنجا تحصیلات خود را ادامه دهد.

موسسه آباد مهاجر دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با سالها تجربه و با بهره گیری از مشاورینی مجرب و متخصص، آمادگی دارد تا بعد از بررسی مدارک شما، بورس تحصیلی از 10 درصد تا 100 درصد از دانشگاههای خصوصی برای علاقمندان عزیز تحصیل در دانشگاههای ترکیه را فراهم نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)