دانشجویان بین المللی قبل از ورود برای تحصیل در ترکیه، انتخاب های زیادی در رابطه با اقامت و مسکن مورد نظر خود دارند. اکثر دانشگاه ها در ترکیه انواع امکانات خوابگاهی یا سایر گزینه ها را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

به غیر از خوابگاه های درون دانشگاه، همه دانشجویان معمولا می توانند از اقامتگاهها و هاستل های خودگردان و دولتی یا خصوصی استفاده کنند. توصیه می کنیم دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خاص در خصوص دانشگاهی که قصد تحصیل دارند با کارشناسان موسسه و یا با امور دانشجویی دانشگاه خود تماس بگیرند.

خوابگاه های دانشگاهی توسط اداره مدیریت خوابگاه در معاونت دانشجویی دانشگاه اداره می شود. این اداره تنها مسئول مسائل مربوط به مسکن دانشجویان و همچنین مسئول تصمیم گیری در مورد نحوه استقرار دانشجویان است.

دانشجویانی که می خواهند در خوابگاههای درون دانشگاه زندگی کنند، ابتدا باید قبل از مراجعه به قسمت مدیریت خوابگاهها،  ثبت نام خود را نهایی کنند.

دانشجویان که قصد تحصیل در ترکیه را دارند و همچنین دانشجویان ورودی جدید و تازه پذیرفته شده نیز باید از دستورالعمل های تعیین شده توسط مدیریت خوابگاههای دانشگاه در شرایط اقامت در خوابگاه، و همچنین قوانین و رویه های آن مطلع شوند.

خوابگاه های دانشجویی

ثبت نام و معرفی دانشجویان به خوابگاه های دانشجویی در ابتدای هر سال تحصیلی و با توجه به ظرفیت و تقاضای موجود بررسی می شود. تاریخ شروع و تعطیلی مشخص شده در تقویم آکادمیک دانشگاه، برای هر ترم نیز به عنوان تاریخ شروع اقامت در خوابگاه و تعطیل شدن یک خوابگاه مطرح است.

اقامت در خوابگاههای دانشجویی در ترکیه برای تمام دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری مقدور است. این خوابگاهها به واسطه جنسیت دانشجویان از هم جدا شده است. این خوابگاهها، اتاقهای دو نفره، تک نفره و چهار نفره را ارائه می دهند. تمام امکانات مسکونی در این خوابگاهها شامل: مبل و مجهز به نیازهای اساسی مانند یخچال، تخت، کمد، میز، صندلی، بالش و روپوش است.

suite

اکثر خوابگاه ها دارای آشپزخانه هستند تا دانشجویان خودشان در صورت تمایل و توان نسبت به پخت غذا و سرو غذا در آن اقدام کنند. این خوابگاهها همچنین اتاق های تلویزیون یا کافی نت های کوچک دارند که عمدتا تا نیمه شب باز هستند.

حتما بخوانید:

خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

زندگی در خوابگاه یک فرصت عالی برای حضور تمام وقت در محوطه دانشگاه و فعالیت های ورزشی و علمی است. همچنین، راهی مناسب برای دانشجویان بین المللی برای دیدار با دیگر دانشجویان و یافتن دوستان جدید است. خدمات رایگان، خدمات تلفن و…در تمام اتاقها به طور مرتب توسط بسیاری از دانشگاهها ارائه می شود.

خوبگاههای دانشجویی در ترکیه عمدتا در ابتدای ورود دانشجویان مبلغی را به عنوان ودیعه اولیه دریافت می کنند وهمچنین ماهانه مبلغی را نیز به عنوان هزینه اقامت دریافت میکنند.

سپرده ها برای رزرو اتاق در ابتدای هر سال تحصیلی دریافت می شوند و در پایان سال تحصیلی به دانشجو برگردانده می شود. هزینه متوسط اقامت در این خوابگاه بین 30 تا 300 دلار در هر ماه بسته به امکانات آن دانشگاه متفاوت است.

خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

اگر شما به تحصیل در ترکیه علاقمند هستید با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید تا در فرآیند پذیرش تحصیل در ترکیه شما را یاری نمایند.

5/5 - (9 امتیاز)